معرفی و تاریخچه ورزش ووشو

ووشو یک رشته اصیل چینی می‌باشد که قدمتش به حدود ۲۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

این رشته به دو بخش تالو و ساندا (سانشو) تقسیم می‌شود:

بخش تالو همان مبارزه نمایشی همچون کاتا کاراته می‌باشد با این تفاوت که بسیار جذاب‌تر می‌باشد و همراه با استفاده از سلاح‌های متعدد اجرا می‌شود.

بخش ساندا یا سانشو نیز همان مبارزه تن به تن آزاد می‌باشد که با توجه به در برگرفتن رشته‌هایی چون بوکس و کیکبوکس و کنگفو و کشتی و جودو جزء رسته هنرهای رزمی ترکیبی محسوب می‌شود.

مبارزات ووشو ساندا در استایلی کاملاً آزادتر به نام ساندا وانگ نیز برگزار می‌شود که در این استایل، رشته موی تای هم به رشته‌های قابل استفاده در این مبارزه نیز اضافه می‌گردد.

مبارزات این رشته بر خلاف رشته‌های دیگر بر روی سکو برگزار می‌شود لذا اطمینان خاطری که رزمی کار در سایر رشته‌ها حول بسته بودن پشت خود دارد را ندارد و فایتر باید ۶دانگ‌تر و حرفه‌ای تر باشد.

در مبارزات این رشته استفاده از کلاه ایمنی و لثه و باند بوکس و بیضه بند و هوگو و دستکش بوکس الزامی می‌باشد. البته در مسابقات جهانی صرفاً داشتن بیضه بند و کلاه ایمنی و دستکش و باند بوکس جزء قوانین می‌باشد.

همچنین این رشته دارای سبک‌های متعددی می‌باشد که یکی از کاربردی‌ترین این سبک‌ها جیت کاندو A سبک ابداعی بروسلی فقید می‌باشد که در ایران توسط استاد میرسعید قاضی پایه گذاری شد که تحت نظر برند جیت کان دو آمریکا فعالیت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *